Social Media

Sociale media juist inzetten, dan heeft het toegevoegde waarde!

Sociale media, wij richten het in maar je moet het zelf actief doen!

In het kort

  • Social Media kan veel brengen
  • Contact met prospects en bestaande klanten
  • Informatie geven en ontvangen
  • We richten 4 kanalen voor je in
  • Social feed op je website
  • Korte training
  • Stel een vraag aan SEO PARTNER

In Nederland gebruiken ruim 3 miljoen mensen Twitter en ca. 8 miljoen mensen Facebook. Het bereik is dus enorm en kan erg krachtig werken voor bedrijven. Voor veel mensen is “social media” daarom niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Waar je ook bent, je ziet iedereen kijken op zijn of haar telefoon waarop zij vaak bezig zijn met “social media”.

Veel bedrijven weten wel dat er potentie zit in social media en social marketing, maar weten ook vaak niet hoe ze dit moeten aanpakken. Het gros van de ondernemers weten wel hoe ze bijvoorbeeld een Twitter of Facebook account moeten aanmaken, maar op het moment dat ze erachter komen dat je er echt actief mee moet zijn dan blijft deze marketing techniek al snel links liggen. En dat is ook niet heel gek….het namelijk tijd…

Wat loopt u mis wanneer u geen social media inzet?

Kansen! Om je te helpen met sociale media richten we de juiste kanalen voor je in en bespreken het belang en de kracht van “social media marketing” met je. Met de juiste kanalen en tools ben je hooguit 1 tot 2 uur per week bezig met social media en kun je je verder focussen op ondernemen.

Binnen social media zijn er diverse typen gebruikers te onderscheiden, herken ze!

De lurker

Deze groep houdt in de gaten wat er gebeurd en is op zoek naar informatie. Deze groep lijkt actief, maar dit valt tegen want zelf iets delen of reageren zullen zij niet snel doen. Veel interactie hoef je niet te verwachten. Probeer de lurkers te lokken voor interactie!

De newbie

Dit kan een interessante groep zijn voor je bedrijf. Zorg dat je weet wie de newbies van jou doelgroep of volgers zijn, spoor ze op en benader ze actief met gerichte acties. Zorg ervoor dat ze zo snel mogelijk betrokken zijn bij jou online communicatie.

De voorspelbare

Deze groep is makkelijk te betrekken in je online communicatie. Hun gedrag wordt gezien als betrouwbaar. Als je ze ‘tagged’ zullen zij hierop reageren. Deze groep vertoont een vast ritme. Deze gebruiker verwacht dat je regelmatig informatie met ze deelt.

De oversharer

Dit zijn gebruikers die continu berichten delen met hun netwerk. Het voordeel hiervan is dat ze een groot netwerk aan zich kunnen binden door interessante content te delen. Echter, als het ontvanger de informatie niet boeiend vindt zullen ze het niet lezen.

De power user

Dit zijn gebruikers die precies weten wat ze moeten delen om interactie uit te lokken. De Power User kan een expert zijn in zijn kennisgebied. Het gaat deze gebruikers niet kwantiteit maar de kwaliteit. Deel dus informatie die ook echt informatief is.

SEO PARTNER kan helpen om je social media beter te benutten!

We helpen je graag op weg maar…je zult het echter zelf moeten doen. Jij bent de expert, wij niet! Maar er even tijd voor vrij en start met het aanspreken van je doelgroep met interessante wetenswaardigheden, nieuws en uiteraard gevarieerd informatie over je bedrijf en ontwikkelingen. Met dat laatste punt….overdaad schaadt!! Mensen horen graag wat van je maar teveel “sharen” van eigen informatie wordt niet gewaardeerd en volgers zullen je niet meer interessant vinden.

Neem eens contact op als je vragen hebt over je sociale media aanpak!