AdWords

Met SEA AdWords direct bovenaan in Google!

Met een slimme strategie is Google AdWords nog betaalbaar!

In het kort

Veel bedrijven kunnen niet wachten om een hoge organische positie te bereiken en voor andere bedrijven is het niet nodig om altijd “bovenaan in Google” te staan. Bijvoorbeeld bij seizoensgebonden producten of diensten of bij sterke concurrentie is Google AdWords is een goede oplossing. Helaas stijgen de kosten voor SEA AdWords per jaar met ca. 20% en daalt het rendement omdat steeds meer zoekers weten dat het advertenties zijn.

SEA AdWords kan ook slim worden ingezet om consumentenvertrouwen te stimuleren. Er is onderzoek gedaan naar een combinatie van AdWords en een goede organische positie. Op twee plaatsen bovenaan staan, top 3 organisch en met AdWords straalt namelijk extra vertrouwen uit richting de potentiële klant dat men met een serieuze partij van doen heeft. Door AdWords slim in te richten kan met veel geld besparen. Daarnaast is Google AdWords geen eenvoudige tool, een SEA expert inschakelen is daarom geen sinecure! Wat voor jouw bedrijf werkt wordt duidelijk door hier eens verder in te duiken.

Neem vandaag nog contact met SEO PARTNER op en plan een persoonlijke ontmoeting met ons in!

SEA staat voor Search Engine Advertising: adverteren bij Google Search

AdWords wordt direct aan Google betaald maar voor het beheren van je AdWords campagne kun je SEO PARTNER inschakelen. Dit gaat op basis van uurtarief. Het beheren van een campagne is een vak apart en het is raadzaam om hier een specialist voor in te schakelen. Een specialist verdient zichzelf terug! SEO PARTNER wil je graag hiermee helpen! Neem contact met ons op voor meer informatie.

sea adwords

Google AdWords kan, afhankelijk van de keywords, kostbaar zijn maar het kan ook veel opleveren. AdWords is zeer goed in te stellen zoals de tijd waarop je advertentie zichtbaar is of de maximale CPC (cost per click) je wenst te betalen. AdWords heeft tevens goede mogelijkheden om te meten en bij te stellen. Voor het beheren of een audit van je AdWords kun je SEO PARTNER inschakelen.

Voordelen SEA Adwords

Snel een toppositie behalen
Je betaalt alleen, wanneer iemand daadwerkelijk uw website bezoekt (CPC)
Dagelijks inzicht in de kosten van de campagne

Nadelen van SEA Adwords

Slechts 20 % van de gebruikers klikt op een advertentie
AdWords wordt minder gewaardeerd door zoekers
Zonder goede on page conversie optimalisatie kan het heel duur worden.
Je betaalt voor de bezoeker, ook als deze geen klant wordt
Het kost veel tijd om een campagne continue te beheren
Je advertentie is niet meer zichtbaar als je budget op is

Nadelen organische resultaten

Afhankelijk van de concurrentie duurt het langer voordat je hoog gerankt staat
Actief bezig blijven met het optimaliseren van uw website
Technieken worden moeilijker, meer expertise vereist dan vroeger

Voordelen organische resultaten

Ca. 80 % van de gebruikers klikt op organische resultaten
Geen variabele kostprijs per klik
Grote hoeveelheid bezoekers op de top trefwoorden
Altijd zichtbaar op internet, of het nu 13.00 uur is of 1.00 uur
Als strategie veel duurzamer
Waardering zoekers vele malen hoger